БСП-Пловдив: Държавата да се погрижи за летище „Пловдив”, а не да го затваря

Юли 01, 2015 ПЛОВДИВ Новини БСП 0 1689

„Преди месеци БСП първа алармира за риска летище “Пловдив” да заработи с намалено работно време и 30 % от персонала му да бъде съкратен

„Преди месеци БСП първа алармира за риска летище “Пловдив” да заработи с намалено работно време и 30 % от персонала му да бъде съкратен. Действията или по-точно бездействието на Министерство на транспорта, като принципал на дружеството, доведоха  до днешната развръзка – работно време от 6 до 22 часа, съкратени служители и информация за неизплащани осигуровки за последните месеци“. Това се заявява в позиция на БСП-Пловдив. Социалистите припомнят, че правителството на БСП през 2009 г. е инвестирало в летище „Пловдив“ над 40 млн. лв., а правителството на Пламен Орешарски е намалило размера на таксите за кацане, с цел увеличаване на пътникопотока и разкриването на нови авиолинии. „Две правителства, служебното и настоящето го поставиха на колене“, подчертават те.

Народният представител Георги Търновалийски попита защо летище “Пловдив” не е цитирано в Програмата  на правителството, а там е дадена зелена светлина за развитието на едно затворено летище – това в Стара Загора, където се провеждат единствено изложения на селскостопанска техника. „Каква е визията на транспортния министър и министерството за развитието на летището? И подготвянето на документи за концесия, не означава непременно спиране на работа”, каза Търновалийски.

Според БСП-Пловдив влизането в почасов график означава загубване на съществуващия трафик, невъзможност за привличане на бъдещи потенциални авиоопревозвачи, загуба на съществуващи лицензи, тъй като няма да отговаря на изискванията за международно летище, а от там занижаване на категорията. „Всичко това е предпоставка за затваряне на летището, а ако търсенето на инвеститори и отдаването му на концесия, каквито намерения има Министерство на транспорта  се случи, то ще стане на твърде ниска цена“, смятат те.

По думите на социалистите изводът е ясен - работи се целенасочено за пълното спиране на работа, за да не бъде конкуренция. „За Пловдив, за  икономическото и културно развитие на региона това е пагубно. Ще бъде закрита стратегическа транспортна инфраструктура, без която туризмът и търговията са обречени на застой“, коментираха те.  БСП ще настоява  Министерство на  транспорта и община Пловдив да съсредоточат усилия и направят всичко възможно, за да укрепят и развият летище „Пловдив”, както и да дадат възможност за привличане на повече полети и повече клиенти.

В позицията се посочва, че в цяла Европа малките летища се дотират от държавата, за да се осъществяват на тях нискотарифни полети и да функционират като резервни, да се развива и региона. Според тях европейските регламенти позволяват отпускането на оперативна помощ на малки нерентабилни летища по време на 10-годишен преходен период. „Това може да се прилага за летища, които играят важна роля за подобряването на регионите. Такава трябва да е политиката и към летище „Пловдив”, което е с безспорна икономическа, стратегическа и демографска  роля“, подчертават те.

„Кой има интерес от закриването на Летище „Пловдив”, защо сега и на каква цена? Кой ще поеме отговорност за закриването на десетки работни места и за стопирането на бизнес перспективите на регион Пловдив? Къде е държавата, къде е кметът на община Пловдив и чии интереси обслужват, след като това действие не е в полза на гражданите и бизнеса?”, попитаха социалистите. Те са категорични, че обществото очаква отговори.